Siirry sisältöön
Hae sivustolta

Muuttajan usein kysytyt kysymykset

Jos kysymystäsi ei löydy listalta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme sinua mielellämme kaikissa sähköasioissa.

Suosittelemme, että ilmoittaisit meille 2 viikkoa ennen muuttoa. Kiireellisissä muutoissa suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 05 7780 500 tai verkkosivujemme chat -ikkunan kautta.

Voit solmia uuden sähkösopimuksen korkeintaan kolme kuukautta ennen sopimuksen alkamisajankohtaa.

Maistraatin kautta tehty osoitteenmuutos ei välity sähköyhtiölle vaan sinun tulee ottaa meihin suoraan yhteyttä muutosta, jotta laskut ja sopimus tulevat oikeaan osoitteeseen.

Emme voi tehdä sähkösopimusta alaikäisen henkilön kanssa. Mikäli muutat alaikäisenä omaan asuntoon, sinun tulee pyytää huoltajaasi ottamaan meihin yhteyttä sähkösopimuksen solmimiseksi hänen nimelleen. Kun täytät 18 vuotta, olethan meihin yhteydessä sähkösopimuksen muuttamiseksi omalle nimellesi.

Saat tehtyä sähkösopimuksen helpoiten Online-palvelussamme. Siirry Online -palveluun tästä (aukeaa uuteen ikkunaan). Voit myös ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä puhelimitse 05 7780 500 tai verkkosivuston oikeassa alakulmassa näkyvän chat -ikkunan avulla.

Muistathan irtisanoa muuton yhteydessä aikaisemman asuntosi sähkösopimuksen, jotta uuden asukkaan sähköt eivät tule sinun maksettaviksesi. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Kohteesta pois muuttavan irtisanomisaika sähkösopimukselle on 14 vrk, mutta sopimus voi päättyä hänen osaltaan jo aikaisemmin, jos uusi omistaja tekee sopimuksen kohteeseen. Myyjän ja ostajan kannattaakin sopia etukäteen mistä päivästä sähkösopimuksen haltija vaihtuu.

Kiinteistökaupassa sähköliittymä ei siirry kiinteistön luovutuksen mukana uudelle omistajalle automaattisesti. Liittymissopimuksen siirrosta kannattaa mainita kauppakirjassa tai tehdä erillinen luovutuskirja. Ilmoitathan verkkoyhtiön asiakaspalveluun liittymän siirrosta hyvissä ajoin, jotta uusi liittymissopimus voidaan tehdä uuden omistajan kanssa.

Poikkeuksellisen hintatilanteen takia myymme uusia sähkösopimuksia tällä hetkellä vain Kymenlaakson Sähköverkko Oy:n alueella sijaitseviin käyttöpaikkoihin.

Normaalitilanteissa Kymenlaakson Sähkö myy sähköä kaikkialle Suomeen paitsi Ahvenanmaalle, jonne Kraftnät Ålandilla on yksinmyyntioikeus. Mikäli olet muuttamassa voit ottaa yhteyttä meihin ja hoidamme kaikki sähkösopimusasiasi kuntoon.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota meihin yhteyttä sivuston oikeassa alakulmassa näkyvä chat -ikkunan kautta tai soita asiakaspalveluumme 05 7780 500 (ma-pe 8-17).

© Kymenlaakson Sähkö Oy | Kymenlaakson Sähköverkko Oy | Yhdystie 7, PL 9, 47201 Elimäki