Sähköinen asiointipalvelu uudistuu ja palvelee pian entistä monipuolisemmin.
Nykyinen Online-asiointi saa pian seuraajan, kun Oma KSOY otetaan käyttöön. Uusi palvelu kokoaa kaikki sähkön verkkopalveluun liittyvät asiat yhteen paikkaan – helposti, turvallisesti ja mobiilisti.
– Parasta uudessa palvelussa on sen monipuolisuus ja mobiilikäyttö. Nyt sähköasiat ovat aidosti omassa näpissä – vaikka älypuhelimessa mökkiterassilla, kertoo liittymävastaava Sirpa Jokisalo Kymenlaakson Sähköverkosta.
Oma KSOY tekee sähköasioinnista entistä helpompaa – aina ajasta ja paikasta riippumatta.
Kaikki sähköasiat helposti omassa näpissä, älypuhelimessa.
Sirpa Jokisalon mukaan uusi Oma KSOY -palvelu vie sähköisen asioinnin aivan uudelle tasolle. Sähköasiat pysyvät sujuvasti arjessa mukana.
Oma KSOY -palvelua on kehitetty vuoden ajan, ja se siirtyy pian testivaiheeseen. Uudistus liittyy osittain laajaan mittarinvaihtoprojektiin, jossa asiakkaille asennetaan uudet älymittarit vuoteen 2027 mennessä.
– Uudet mittarit tuovat mukanaan tarkempaa tietoa sähkönkäytöstä ja mahdollistavat aivan uudenlaiset palvelut. Oma KSOY:ssä asiakas pääsee hyödyntämään näitä helposti: sähköt voi katkaista esimerkiksi kesämökiltä etänä tai sähkönkäyttöä voi ohjata suoraan edullisimmille tunneille. Palvelun avulla pääsee konkreettisesti itse säätämään omaan sähköön liittyviä asioita, Jokisalo kertoo.
Oma KSOY avautuu alustavan aikataulun mukaan elokuussa. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla tarvitaan vahva tunnistautuminen, ja turvallisuus tarkistetaan tunnistautumalla silloin tällöin myöhemminkin.
Palveluun päästyään asiakas näkee kaikki keskeiset tiedot heti:
Älymittarin asentamisen jälkeen palveluun avautuvat myös:
– Nämä ominaisuudet tulevat siis käyttöön älymittarin asennuksen jälkeen. Palveluun lisätään uusia toimintoja myös tulevaisuudessa, ja pidämme asiakkaamme ajan tasalla kehityksestä, lupaa Jokisalo.