Väre kasvaa jälleen 100 000 asiakkaalla

Julkaistu 26.2.2024

Kymenlaakson Sähkön osaomistama Väre Oy on 26.2.2024 tiedottanut järjestelystä, jossa Tampereen Energian sähkön vähittäismyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyvät energiapalveluyhtiö Väre Oy:n asiakkaiksi 1.7.2024.

Tampereen Energialla on noin 100 000 sähkösopimusasiakasta ympäri Suomea. Järjestely vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Väre tiedotti viime marraskuussa edellisestä sopimuksesta, jossa Kymenlaakson Sähkön noin 80 000 sähkösopimusasiakasta siirtyi Väreen asiakkaaksi vuoden 2024 alusta. Samalla Kymenlaakson Sähköstä tuli Väreen merkittävä omistaja noin 18 prosentin omistusosuudella.

Järjestelyllä ei ole vaikutuksia Väreen nykyisten asiakkaiden sopimuksiin.

Väreen tiedotteen voit lukea tästä: vare.fi/100-000-sahkosopimusta-siirtymassa-vareelle

Väre on syntynyt vuonna 2018, kun Savon Voima Oyj, Kuopion Energia Oy, Alva-yhtiöt Oy ja Lappeenrannan Energia Oy allekirjoittivat perustamissopimuksen yhteisestä sähkönmyyntiin keskittyvästä energiapalveluyhtiöstä. Vuoden 2024 alusta Kymenlaakson Sähkö Oy (KSOY) ja Väre Oy yhdistivät voimansa ja KSOY liittyi mukaan omistajayhtiöksi. Tämän myötä KSOY:n sähkönmyyntiasiakkaat siirtyivät Väre Oy:n asiakkaiksi.