Osakkuusyhtiömme Elvera Oy ostaa Voimatelin sähköliiketoiminnan

Julkaistu 22.11.2023

Elvera -konserni vahvistaa asemaansa yhtenä johtavista verkonrakennus- ja infrapalveluiden yhtiöistä ostamalla Voimatelin sähköliiketoiminnan. Elvera ja Voimatel ovat tiedottaneet kaupasta 22.11.2023 ja kauppa vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen hyväksynnän.

Verkonrakennus- ja infrapalveluita yrityksille ja julkiselle sektorille tarjoava Elvera Oy on tänään 22.11.2023 sopinut Voimatelin sähköliiketoiminnan kaupasta. Liiketoimintakaupan toteutuessa Elvera nousee alan johtavien infrapalveluiden tuottajien joukkoon Suomessa. Kauppa vaatii vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Liiketoimintakaupan toteutuessa siirtyy yli 250 henkilöä Elvera-konserniin nykyisen 500 henkilön lisäksi. Samalla liikevaihto nousee noin 130 miljoonaan euroon nykyisestä noin 80 miljoonasta eurosta.

”Kotimaisena ja taloudellisesti vakaana yrityksenä voimme jatkossa tarjota sähkö-, tele-, vesi- ja lämpöurakointipalveluita koko Suomeen. Liiketoimintakauppa sekä laajentaa palveluvalikoimaamme että vahvistaa resurssejamme”, Elveran toimitusjohtaja Ilari Jaakkola kiteyttää.

Elveran koko tiedotteen asiasta voi lukea Elveran verkkosivuilta.

Elvera Oy on perinteinen verkosto- ja infrapalvelualan toimija. Elvera syntyi Suur-Savon Sähkötyö Oy:n, Lappeenrannan Verkonrakennus Oy:n ja Kyvera Oy:n sulautuessa vuonna 2016.  Sähköverkkojen lisäksi suoritamme vesi-, lämpö-, tietoliikenneverkkojen rakennus- ja kunnossapitotöitä. Tehtävämme on yhdistää yhteiskunnan elintärkeitä toimintoja ja varmistaa toiminnan jatkuvuus myös häiriötilanteiden aikana – aina verkoston alkulähteiltä loppukäyttäjälle asti. Konsernissamme työskentelee yli 500 ammattilaista ja liikevaihtomme on yli 80 M€. Yrityksemme löydät osoitteesta www.elvera.fi.