Hymyä ja hyvää tuulta

14.02.2020

mobilephone

Tietokone pärähtää soimaan ja näyttöruutuun pongahtaa asiakastietojärjestelmän avausruutu. Kulautan pullosta vettä kurkkuuni, otan hymyn huulilleni ja painan luuri-kuvaketta sanoen ”KSOY Kymenlaakson Sähkö, miten voin auttaa?”

Vuonna 2019 vastasimme asiakkaiden puheluihin yli 62 000 kertaa. Tämän lisäksi kirjoitimme vastauksia asiakkaiden kirjallisiin viesteihin ja chattiin sekä soitimme asiakkaille lähes yhtä monta kertaa kuin vastaanotimme puheluita. Lisäksi tapasimme asiakkaita yli kuukauden ajan Kouvolan asuntomessuilla sekä muissa tapahtumissa. Näin ollen vuoden aikana meillä oli yli 100 000 asiakaskontaktia.

Tänä päivänä asiakkaat odottavat saavansa nopeasti ja laadukkaasti palvelua vuorokauden ympäri. Jos joku palvelussa ei ole miellyttänyt, löytää yritys nopeasti nimensä somen keskustelupalstoilta. Huono palvelu on jopa saattanut yrityksiä konkurssiin asiakaskadon vuoksi.

Meidän tavoitteenamme on, että jokaisen puhelun, tapaamisen ja kirjallisen viestin jälkeen asiakas kokee saaneensa erinomaista palvelua ja hänelle jää hyvä mieli. Asiakkaan kokemusta mittaamme tekstiviestillä lähetettävällä kyselyllä. Tekstiviestissä kysymme, kuinka tyytyväinen asiakas oli saamaansa palveluun (CSAT) ja suosittelisiko hän meitä myös muille (NPS). Asiakkaamme ovat antaneet meille luottamuslauseen ja olemme saaneet asiakkailtamme erinomaiset arvosanat.

Erinomainen asiakaspalvelutilanne ei ole ydinfysiikkaa tai vaadi mitään taikatemppuja. Kun kohtaan asiakkaan puhelimitse tai kasvotusten ystävällisesti ja hymyillen ja autan parhaani mukaan hänen asiassaan, on lopputulemana positiivinen fiilis molemmille.

Palatakseni asiakaspuheluuni, se sujuu hyvässä hengessä ja vaihdamme muutaman sanasen myös lumettomasta talvesta. Lopuksi asiakas kiittää hyvästä palvelusta ja toteaa ”KSOY:n asiakaspalvelun kanssa on ollut aina mukava asioida. Sen vuoksi sanon kaikille sähkösoittelijoille, etten minä Kymenlaakson Sähköltä mihinkään lähde.”

Smile!

MinnaVuorinen2020

Minna Vuorinen
myyntipäällikkö
Kymenlaakson Sähkö

Kirjoita kommentti

Ole hyvä, täytä puuttuva tieto.
Ole hyvä, täytä puuttuva tieto.
Ole hyvä, täytä puuttuva tieto.

Roskakommenttien estämiseksi, syötä kirjaimet oheiseen kenttään.