Kymenlaakson Sähkön stipendit nuorille urheilijoille jaettu

Julkaistu 5.11.2021

KSOY on jakanut vuoden 2021 stipendit sitoutuneille ja tavoitteellisille nuorille urheilijoille. Stipendien tarkoituksena on kannustaa nuoria harrastajia eteenpäin ja menestykseen lajinsa parissa. Kymenlaakson Sähkö on jakanut stipendejä jo 16 vuoden ajan. Stipendin arvo on saajalle 800 euroa.

Vastaanotimme lähes 130 hakemusta ja valinta oli jälleen kerran vaikea, Olli Laitinen KSOY:ltä kertoo. Vuonna 2021 päädyimme jakamaan kaikki stipendit yksilölajien harrastajille, koska emme muilla tavoin tue tai sponsoroi näiden lajien yksilöharrastajia. Kiitämme lämpimästi kaikista hakemuksista, ja toivotamme onnea ja menestystä harrastusten parissa.

Stipendien saajat 2021 ovat:

• Joona Hirvilahti, hiihtosuunnistus & suunnistus, Hamina
  • Aatu Kangasniemi, yleisurheilu (moukari, kuula, kiekko), Askola
  • Daniel Keane, yleisurheilu (pikajuoksu), Orimattila
  • Ronja Kronvall, maastohiihto, Loviisa
  • Jade Nyström, korkeushyppy, Lapinjärvi
  • Makar Suntsev, taitoluistelu, Kotka
  • Kalle Taskinen, frisbeegolf, Pyhältö
  • Nelli Viskari, kestävyysjuoksu, Kouvola
  • Valtteri Väre, tennis, Kouvola

Daniel Keane Orimattilasta kertoi hakemuksessaan tavoitteellisesta ja tunnollisesta pikajuoksuharjoittelustaan, jonka tuloksena hän on jo vakiinnuttanut paikkansa lajinsa huipulla Suomessa. Tähtäimenä ovat kansainväliset kisakentät. – Stipendin aion käyttää MM-kisareissun kuluihin ja erilaisiin kuntoiluvälineisiin. Stipendin saanti herättää semmoisia ajatuksia, että olen älyttömän kiitollinen siitä, miten se kova työ mitä me urheilijat teemme, oikeasti nähdään ja sitä arvostetaan, Daniel kertoo.

Lisätietoja: Kymenlaakson Sähkö Oy, energialiiketoiminnan johtaja Olli Laitinen, olli.laitinen@ksoy.fi,
puh.  040 652 8582

Uutisen kuvassa pikajuoksija Daniel Keane (kuva Daniel Keane)