Energia 247 Oy lopettaa sähköntoimituksen asiakkailleen 4.12.2021 alkaen taloudellisten vaikeuksien vuoksi. Sähköntoimitus ei katkea, mutta asiakkaiden on tehtävä uusi sähkösopimus uuden myyjän kanssa viipymättä.
Energia 247 on sopinut Lumo Energia Oy:n kanssa, että osa yhtiön asiakkaista ja sähkösopimuksista siirtyy Lumo Energialle. Myyjät ilmoittavat sopimuksen siirrosta niille asiakkaille, joita siirto koskee. Muiden asiakkaiden sähkösopimukset päättyvät. Energia 247 on yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden sähkösopimus on päättymässä.
Koska asiakkaiden sähkönmyyntisopimukset päättyvät myyjästä johtuvasta syystä, verkkoyhtiöt huolehtivat sähköntoimituksen jatkamisesta väliaikaisesti. Kymenlaakson Sähköverkko Oy lähettää verkkoalueellaan oleville Energia 247 yhtiön asiakkaille erillisen ilmoituksen ja toimintaohjeet.
Energiavirasto kehottaa asiakkaita etsimään välittömästi uuden sähkönmyyjän ja solmimaan tämän kanssa sähkönmyyntisopimuksen. Uusi sopimus on tehtävä viipymättä, koska uusi sähkönmyyjä tarvitsee vähintään 14 vuorokautta sähköntoimituksen aloittamiseen. Jos asiakkaat eivät ole löytäneet uutta sähkönmyyjää kolmen viikon kuluessa verkkoyhtiön ilmoituksen lähettämisestä, Energiavirasto voi päätöksellään siirtää asiakkaat verkkoalueen toimitusvelvollisen sähkönmyyjän asiakkaiksi. Asiakkailla ei ole oikeutta saada sähköä verkkoyhtiöltä tai Energiaviraston määräämältä myyjältä samalla hinnalla ja ehdoilla, joista he ovat sopineet Energia 247:n kanssa. Jos asiassa ei päästä yksimielisyyteen, ratkaisun tekee Energiavirasto.
Energiaviraston tiedote 2.12.2021
Otathan tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme: puh. 05 7780 500, avoinna arkisin klo 8–17.