Arki virtaa vähemmälläkin videokilpailun finalistit selvillä ja äänestys käynnissä 5.–11.10.2020

Julkaistu 5.10.2020

KSOY:n 5. ja 6.-luokkalaisille suunnattu energiansäästöaiheinen videokilpailu on edennyt äänestysvaiheeseen. Finalistit tulevat Kotkasta, Lapinjärveltä ja Loviisasta.

Valintaraatiin kuuluva toimittaja, kirjailija Kimmo Ohtonen kertoo, että kilpailuvideoita oli todella mukava katsoa. Videoissa tuli hyvin esille erilaisia näkökulmia energiansäästöasioiden pohtimiseen. – Mielestäni saimme valittua hyvät finalistit. Videoissa on mukana selkeä viesti katsojille ja kaikki kolme parasta videota tuovat hyvin esille kilpailussa haettua teemaa eli energiasyöppöjen taklaamista omassa arjessa.

Valintaraati haluaa kiittää kaikkia kilpailuun osallistuneita koululuokkia erityisesti siitä, että nuoret panostivat hienosti energiansäästön miettimiseen ja videoiden tuottamiseen. Kimmo Ohtosen lisäksi valintaraatiin kuului Kymenlaakson Sähkön edustajia.

Finalistit

• Kirkonkylän koulun 6. luokan video Totta vai tarua, Lapinjärvi
    • Valintaraadin mukaan videossa tuodaan esiin hyviä ja käytännönläheisiä energiansäästövinkkejä sekä kotiin että kouluun. Väittämien käyttö vinkkien esittämisessä on toimiva idea.
  • Harjurinteen koulun 6.luokan video Kuinka säästät energiaa?, Loviisa
    • Valintaraadin mukaan video on hauska ja kilpailussa haettu energiansyöppö-teema on hyvin esillä. Videossa on selkeitä säästökohteita ja ratkaisuehdotuksia energiankäyttöön.
  • Korkeakosken koulun 6. luokan video Arki virtaa vähemmälläkin, Kotka
    • Valintaraadin mukaan video on monipuolinen, viesti energiansäästöstä on selkeä ja video etenee hyvällä ajatuksella tarinanomaisesti.

Äänestys

Yleisö äänestää videokilpailun voittajan kolmen finalistin joukosta.

Voittaja julkaistaan 12.10.2020. Voittajaluokka saa palkinnoksi 2000 euroa ja kaksi muuta finalistia palkitaan lohdutuspalkinnoin.