Usein kysyttyä

Miksi Online-asiointiin pitää kirjautua?

Online-asiointi on sähköinen palvelu, joka perustuu omiin sähkönkäyttötietoihisi. Siksi on tärkeää, että ulkopuoliset eivät pääse palveluun. Ensimmäisellä kerralla sinun tulee rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Sen jälkeen riittää kirjautuminen.

Miten rekisteröityminen tehdään?

Ota esille sähkölaskusi, siitä saat rekisteröitymisessä tarvittavat tiedot eli asiakasnumerosi ja käyttöpaikan numeron. Mene Online-asiointiin ja paina Rekisteröidy käyttäjäksi -kohtaa. Lisää sivulle asiakasnumerosi ja käyttöpaikkatunnuksesi. Määrittele itse itsellesi salasana. Asiakasnumeron ja salasanan avulla pääset jatkossa palveluun.

Mitä hyötyä minulle on Online-asioinnista?

Voit asioida sähköisesti milloin haluat, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Näet omat asiakastietosi ja voit muuttaa niitä haluamallasi tavalla. Voit vertailla helposti sopimuksia, sillä vertailu on tehty suoraan omilla sähkönkäyttötiedoillasi. Saat hyvät raportit sähkönkäytöstäsi, ja paljon muuta.

Kuinka pian mittarinvaihdon jälkeen voin seurata sähkönkäyttöani Online-asioinnista?

Voit seurata omaa sähkönkäyttöäsi Online-asioinnista muutaman päivän kuluttua mittarinvaihdon jälkeen. Keskimääräinen viive tietojen päivittymiselle Online-asiointiin on kolme päivää. Joissakin tapauksissa viive voi pitkittyä, mikäli mittaria ei saada heti kuulumaan mittarinvaihdon jälkeen ja joudutaan esimerkiksi muuttamaan mittarin antennin sijaintia.