Usein kysyttyä

Miksi Online-asiointiin pitää kirjautua?

Online-asiointi on sähköinen palvelu, joka perustuu omiin sähkönkäyttötietoihisi. Online-palveluun kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Siirry Online-asiointiin tästä (aukeaa uuteen ikkunaan).

Mitä hyötyä minulle on Online-asioinnista?

Online-palvelussa voit asioida sähköisesti milloin haluat, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Näet omat asiakastietosi ja voit muuttaa niitä haluamallasi tavalla. Voit myös tehdä sähkösopimuksia, seurata sähkönkulutustietojasi, tarkastella laskujasi, ilmoittaa muutosta tai jättää yhteydenottopyynnön.

Kuinka pian mittarinvaihdon jälkeen voin seurata sähkönkäyttöani Online-asioinnista?

Voit seurata omaa sähkönkäyttöäsi Online-asioinnista muutaman päivän kuluttua mittarinvaihdon jälkeen. Keskimääräinen viive tietojen päivittymiselle Online-asiointiin on kolme päivää. Joissakin tapauksissa viive voi pitkittyä, mikäli mittaria ei saada heti kuulumaan mittarinvaihdon jälkeen ja joudutaan esimerkiksi muuttamaan mittarin antennin sijaintia.